Zadanie 1

Jeśli masz już skrzynkę mailową, wyślij z niej wiadomość do mnie. W temacie wiadomości wpisz swoje imię i nazwisko. W treści wiadomości: Powitaj się, napisz jak długo korzystasz samodzielnie z tej formy komunikowania się, pożegnaj się. 

Mój adres mailowy znajdziesz w zakładce kontakt.

 

Zadanie 2

Jeśli masz ochotę na chwilę rozrywki przy grach zajrzyj do scratch'owego studio:

http://scratch.mit.edu/studios/265693/

Dostępne tam gry tworzą twoi koledzy i koleżanki ze szkoły. Przetestój kilka z nich. Swoje refleksje zapisz w kometarzach pod grami. 

Zadanie 3

Zapoznaj się z aplikacją na stronie:

http://www.fotor.com/

Jest to program do obrabiania zdjęć, tworzenia kartek okolicznościowych, ciekawych kolaży. Poruszasz się w nim w sposób bardzo intuicyjny. 

Narzędzie to wykorzystamy na zajęciach.

 

Zadanie 4

Jeśli chcesz stworzyć swój awatar, skorzystaj z proponowanych stron:

1. Na tych stronach masz pełen dostęp i możliwość zapisu stworzonego awatara bez konieczności logowania:

http://www.southparkstudios.com/avatar 

http://www.sp-studio.de/

2. Na tej stronie, aby mieć pełen dostęp do akcesoriów i możliwość zapisu swojego awatara konieczna jest rejestracja (podajesz adres email i wymyślasz chasło):

http://www.voki.com/create.php 

W proponowanych aplikacjach poruszasz się intuicyjnie. Czytaj ze zrozumieniem komunikaty.

 

Zadanie 5

Wykonaj kartkę świąteczną w aplikacji fotor.com.

Użyj do niej obrazka np.: choinka.jpg, który wykonywałeś/łaś w zadaniach z poprzedniego działu lub nowego stworzonego samodzielnie w programie Paint. 

Dodaj kilka clipartów, własny tekst.

Zapisz pracę jako: kartka.jpg na swoim komputerze.

Wyślij ją w e-mailu do mnie jako załącznik.

Powodzenia!

 

Zadanie 6

Utwórz mozaikę związaną z Bożym Narodzeniem w aplikacji imagechef.com. Zapisz pracę w swojej teczce pod nazwą: swieta.imię. Następnie wyślij plik e-mailem do nauczyciela.

Projekt "Kulturalny w sieci" (klasa IV B)

  1. Podzielicie się na 2 lub 3 osobowe grupy i wskażecie osobę do kontaktu mailowego z nauczycielem podczas trwania projektu.
  2. Ustalicie plan pracy swojego zespołu. Terminy do których poszczególni członkowie wykonają zadania potrzebne do realizacji projektu.
  3. Waszym zadanie będzie wykonanie:
  • karty tytułowej historii o kulturalnym zachowaniu w sieci - przy wykorzystaniu możliwości aplikacji ImageChef.com;
  • trzech rysunków w programie graficznym Paint lub aplikacji: abcya.com/abcya_paint.htm przedstawiających wymyśloną przez was historię;
  •  kolażu (czteroelementowego) w aplikacji fotor.com w formie komiksowej, dodając do obrazków cliparty i teksty.

    4.  Osoba odpowiedzialna za kontakt z nauczycielem wyśle kartę tytułową do 28.01.14, oraz efekt pracy całej grupy (kolaż) w ustalonym terminie do 14.02.14. 

Do komunikowania się ze sobą wykorzystajcie pocztę elektroniczną oraz komunikatory internetowe. Nie zapominajcie również o kontakcie bezpośrednim na korytarzach szkolnych.

Zadanie 7 

Wykorzystajcie aplikację voki do ciekawego przedstawienia najważniejszych zasad bezpieczeństwa w sieci. Czekam na interesujące formy wypowiedzi, może wiersz... :-)

Instrukcję obsługi aplikacji znajdziecie w zakładce Internet na niniejszej stronie. 

Powodzenia!

 

Projekt "Bezpieczny w sieci" (klasa IV A)

  1. Podzielicie się na 2 lub 3 osobowe grupy i wskażecie osobę do kontaktu mailowego z nauczycielem podczas trwania projektu.
  2. Ustalicie plan pracy swojego zespołu. Rozdzielcie się zadaniami. Określcie terminy, do których poszczególni członkowie wykonają zadania potrzebne do realizacji projektu.
  3. Waszym zadanie będzie wykonanie:
  • karty tytułowej historii o bezpiwcznym zachowaniu w sieci - przy wykorzystaniu możliwości aplikacji ImageChef.com;
  • trzech rysunków w programie graficznym Paint lub aplikacji: abcya.com/abcya_paint.htm przedstawiających wymyśloną przez was historię;
  •  kolażu (czteroelementowego) w aplikacji fotor.com w formie komiksowej, dodając do obrazków chmurki i teksty.

    4.  Osoba odpowiedzialna za kontakt z nauczycielem wyśle  efekt pracy całej grupy (kolaż-komiks) w ustalonym terminie (do 28.02.14). Wymagana nazwa: komiks.Imię1.Imię2....(zależy od ilości osób w grupie).

Do komunikowania się ze sobą wykorzystajcie pocztę elektroniczną oraz komunikatory internetowe. Nie zapominajcie również o kontakcie bezpośrednim na korytarzach szkolnych.