KLASA 5

13.04.2018

Obecnie podczas lekcji zajmujemy się tworzeniem prezentacji multimedialnych na wybrane przez Was tematy przyrodnicze lub historyczne. Pracę tworzymy w programie OpenOffice.org Impress.

Prezentacja ma zawierać 10 slajdów na temat opisywanego zagadnienia, slajd początkowy (tytuł) oraz slajd końcowy (kto wykonał pracę).

Należy zastosować w niej animację przejścia slajdów, animację elementów na slajdach, tło. Gotową prezentację należy eksportować na dokument PDF i zamieścić na poniższym Padlecie.

https://padlet.com/ewaprzybysz/99qabezvbeop

6.04.2018 Wielkanoc

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

28.02.2018 Bezpieczny Internet

Przez cały luty pracowaliśmy w temacie bezpieczeństwa i kultury w internecie. Tworzyliście plakaty na ww temat. Oto Wasze prace:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Uwaga KONKURS

5.01.2018

Pracujemy w edytorze tekstu: korzystamy z WordArt, używamy indeksu górnego i wstawiamy znaki specjalne, ustawiamy ramkę i kolor strony. Gotowy dokument eksportujemy na dokument pdf. 

Prace zamieszczamy na padlecie:

https://padlet.com/ewaprzybysz/4fccplyuik9r

7.01.2018

Tworzymy obrazy symetryczne - motyle w różnych programach i aplikacjach: Paint, Scratch oraz weavesilk.com.

Następnie stworzymy kolaż z naszych obrazów wykorzystując aplikację photocollage.com

Gotowe prace zamieścimy na poniższym padlecie

https://padlet.com/ewaprzybysz/qkwso82v00p5

CODE WEEK 07.10.2017 - 21.10.2017

18.09.2017 Zasady bezpiecznej pracy z komputerem

 Przez ostatni tydzień wszystkie grupy mające z nami zajęcia komputerowe przypominały sobie i utrwalały zasady bezpiecznej pracy w pracowni komputerowej w nietypowy sposób. Dzieliłyśmy grupy na zespoły. Każdy zespół wylosował kategorię, której mają dotyczyć sformułowane przez uczniów zasady. Narzuciłyśmy jeden warunek: zasady miały mieć wydźwięk pozytywny. Zdania nie mogły być zakazami ani nakazami. Uczniowie poradzili sobie z tym zadaniami świetnie. Z efektów ich prac powstanie gazetka ścienna w naszej pracowni komputerowej.

Dzień Bezpiecznego Internetu

   W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzimy 7 lutego. Zachęcam was do samodzielnego zrealizowania jednego z kursów

e-learning proponowanych na platformie przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę  (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).

Kursy są dostępne pod adresem:

 http://www.edu.fdds.pl/?option=com_szkolenia&optrs=0&tekst=683A9223-A89F-4F97-9B84-A6266729A2B4

Żeby uruchomić i zrealizować wybrany kurs e-learning należy założyć konto na platformie podając: imię, nazwisko, rok urodzenia, województwo, adres email, wymyślić login i hasło. 

Polecam kurs 3...2...1...Internet.

                                                POWODZENIA! 

4.10.2016   Code Week 15 - 23 październik

Zbliża się tegoroczny Code Week. Baw się programowaniem. 

Zapoznaj się z treścią poniższego artykułu: 

http://www.oswajamyprogramowanie.edu.pl/2016/09/zakubkowani.html

Jeśli masz ochotę na zabawę w programowanie na kartce, weź 10 plastikowych kubków, stwórz swoją konstrukcję a następnie zapisz jej kod/program (instrukcję tworzenia) przy użyciu poleceń zaprezentowanych w artykule.

Przynieś zapisany kod do mnie,a jeśli stworzę z niego twoją konstrukcję/budowlę dostaniesz ocenę za pracę dodatkową.

Powodzenia!

 

OZOBOT - programujemy robota

Tablica kolorów

http://www.edu-sense.com/lessons/EduSense-Ozobot_Tablica-kodow-graficznych.pdf

 

Programowanie blokowe

http://ozoblockly.com/editor

 

GIMP

Od kilku lekcji pracujemy w programie GIMP. Poniżej zamieszczam filmiki instruktażowe dla uczniów, którzy chcieliby obejrzeć je jeszcze raz lub byli nieobecni na tych zajęciach.

Wirtualna podróż po 15 różnych miejscach na Ziemii

http://mentalfloss.com/article/60704/15-amazing-places-you-can-tour-virtually

 

 

 

Link do filmu pt. "Gdzie jest Mimi?"

 

 

 

11.02.2016

9 lutego 2016 obchodzony był Dzień Bezpiecznego internetu.

 

Otwórz stronę https://panopticlick.eff.org i kliknij przycisk „Test me”. Tabela, która się wyświetli, pokaże, jakie informacje są dostępne dla serwisów śledzących użytkowników w sieci, gdy korzystasz z przeglądarki internetowej. Pogrubiona liczba na górze wskazuje, jak unikatowa – wśród innych testowanych – jest informacja wysyłana z Twojej przeglądarki. Zwróć uwagę, jak duża liczba informacji jest udostępniana przy samym wejściu do sieci.

22.01.2016

W styczniu, osoby, które ukończyły projekty w Scratchu, otrzymały dostęp do konta na platformie sumdog. Na tej stronie personalizujemy swoją postać, gramy w gry matematyczne, za które dostajemy monety (dzięki nim można kupić dodatkowe wyposażenie). Między innymi jest możliwość dodawania znajomych, wyboru grania z osobami z klasy, wyboru działania matematycznego. Po feriach również będziemy z niej korzystać. 

04.12.2015

Cały listopad trenowaliście swoje umiejętności w Scratch'u.

Od dzisiejszego dnia, na lekcjach zajęć komputerowych, będziecie tworzyć gry lub animacje w Scratch'u na dowolnie wybrany temat. Pracę można realizować w grupach lub samodzielnie. Wasz projekt musi zawierać:

- zmianę teł i duszków

- możliwość wpływu na przebieg gry lub animacji np. poruszanie duszkiem, wybór opcji z menu

- wykorzystanie w skrypcie zmiennej

23.10.2015

Dziś rozpoczęliśmy rozmawiać na temat cyfrowego śladu w sieci, jaki każdy internauta w niej zostawia oraz tego, komu zależy na śledzeniu takich śladów. Sprawdzaliście jakiego typu informacje można znaleźć w sieci na temat znanych Wam osób.

 

Przez cały tydzień uzupełniacie w domach tabelkę i w następny piątek przynosicie ja wypełniona.

12.10.2015

Rozpoczął się Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa

http://nisha.cert.pl/quiz - quiz dotyczący bezpieczeństwa w sieci

06.10.2015

Wielkimi krokami zbliża się Europejski Tydzień Kodowania - Code Week. W ramach świętowania zapraszam do zabawy:

https://blockly-games.appspot.com

http://lightbot.com/hocflash.html

https://studio.code.org/

 

https://studio.code.org/flappy/1 Flappy Bird

https://studio.code.org/s/infinity/stage/1/puzzle/1 Infinity Play Lab

http://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1 Frosen

http://studio.code.org/hoc/1  Angry Birds

https://studio.code.org/s/artist/stage/1/puzzle/1 Artysta

25.09.2015

Dziś Waszym zadaniem będzie utworzenie quizu na zondle składającego się z co najmniej 5 pytań różnego typu:

1. Matching pairs - Dobieranie w pary

2. Sequencing - Układanie elementów w kolejności

3. Click the missing word - kliknij w brakujący element (utwórzcie działanie matematyczne z luką i brakującą liczbą do kliknięcia)

4. Type the missing word - wpisz brakujący element (utwórzcie działanie z luką i brakującą liczbą do wpisania) 

5. Image multiple choice - wybierz właściwy obraz (wykorzystajcie kilka z poniższych obrazów: 

Przykładowa gra: 

18.09.2015

 Zarejestruj się na zondle:

  1. Wejdź na stronę www.zondle.com
  2. Naciśnij niebieski przycisk na środku strony "Join now"
  3. Naciśnij przycisk "I'm a student"
  4. Wpisz kolejno: swój pseudonim, którego będziesz używać; hasło; powtórz hasło; klasowy kod 20025-109009
  5. Stwórz swojego awatara i zatwierdź

Stwórz grę matematyczną lub informatyczną składającą się z 10 pytań o różnym poziomie trudności:

  • wybierz zielony przycisk Create a topic
  • wpisz tytuł gry oraz niżej, jeśli chcesz, charakterystyczne słowa, które ułatwią wyszukiwanie Twojej gry
  • dodaj nowe pytanie - naciśnij Add new question
  • wybierz rodzaj pytania: Multiple choice (kilka odpowiedzi do wyboru) lub True/False (prawda-fałsz) lub Image multiple choice (pytanie, do którego wykorzystasz przygotowane wcześniej pliki graficzne)
  • Wpisz pytanie (question)
  • Podaj prawidłową odpowiedź (correct answer) i nieprawidłowe odpowiedzi (incorrect answer)
  • Ustaw czas, jaki gracz będzie miał na odpowiedź (Time allowed) i zatwierdź 
  • Wybierz ponownie pytanie
  • Naciśnij change aby zmienić rodzaj pytania


17.09.2015

Drodzy uczniowie! Przypominam o pracy domowej zadanej tydzień temu - o wysłaniu na mój adres email (podany na tej stronie w zakładce "kontakt") wiadomości ze swojego konta pocztowego. Najlepiej gdybyście to zrobili z konta pocztowego na google (gmail).

11.09.2015

Obecnie pracujemy nad rozróżnianiem rozszerzeń podanych typów plików oraz ich właściwościami.

Znajdziecie ten temat w e-podręczniku do klasy 5:

Rozdział 1.2.4 Zarządzanie zasobami komputera strona 6

14.10.14

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania zapraszam wszystkich chętnych do zabawy:

http://studio.code.org/hoc/1

http://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1

http://lightbot.com/hocflash.html