KLASA 6

23.05.2018  Arkusz kalkulacyjny

Zaczynamy pracę w arkuszu kalkulacyjnym. Wiedzę czerpiemy z e - podręcznika do zajęć komputerowych dla klasy 6:

http://www.epodreczniki.pl/reader/c/201268/v/latest/t/student-canon

22.05.2018 Scratch Day 2018

Do studia dodajemy projekty Tabliczka Mnożenia:

https://scratch.mit.edu/studios/5114455/

18.04.2018 Krótki film o Wielkanocy

Tworzymy prezentację multimedialną z podkładem muzycznym i efektem ruchu na zdjęciach w programie Photo Story 3.

Instrukcja korzystania z programu:

https://www.youtube.com/watch?v=nZtHtRlHTmc

Program możesz pobrać ze strony:

https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=11132

Wygenerowane filmiki umieszczamy na poniższym Padlecie:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

1.03.2018 kody QR

Przysłowia polskie to temat najbliższych zajęć.

Korzystając z aplikacji www.qr-online.pl  będziemy ukrywać w kodach QR przysłowia polskie. Zgromadzimy je w dokumencie tekstowym w tabeli. Gotowy dokument będziemy przyklejać na poniższy padlet:

 

 

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

6.02.2018 Dzień Bezpiecznego Internetu

Przez cały luty pracowaliśmy w temacie bezpieczeństwa i kultury w internecie. Tworzyliście plakaty na ww temat. Oto Wasze prace:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

6.02.2018

Aktualnie zajmujemy się tworzeniem animacji w programie Scratch prezentujących działanie wynalazków XIX wieku. Swoje prace możecie oglądać i zamieszczać (obowiązek posiadania konta online na scratch.mit.edu) w poniższym studio:

https://scratch.mit.edu/studios/4774217/

3.01.2018

Wykorzystując aplikację postermywall.com tworzymy plakaty promujące aktywności fizyczne i umysłowe na ferie zimowe.

https://padlet.com/ewaprzybysz/s784qhto6drb

4.12.2017

Pracujemy na platformie Learning Apps. Logujecie się loginem i hasłem uzyskanym od nauczyciela. Tworzymy zadania o tematyce związanej z ostatnio omówioną lekturą. 

https://learningapps.org/login.php

18.10.2017

Na dzisiejszych zajęciach zwiedzaliśmy świat z aplikację Google Earth. Mieliście wybrać kraj na wskazanym przez nauczyciela kontynencie, zwiedzić go a następnie znaleźć i zaproponować trzy ciekawe miejsca do odwiedzenia dla kolegów i koleżanek. Krótko uzasadnij swój wybór. Na poniższej tablicy przyklej karteczkę z zebranymi przez Ciebie informacjami.

https://padlet.com/ewaprzybysz/cjmmov9e1j7d

CODE WEEK 07.10.2017 - 21.10.2017

18.09.2017 ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY Z KOMPUTEREM

 Przez ostatni tydzień wszystkie grupy mające z nami zajęcia komputerowe przypominały sobie i utrwalały zasady bezpiecznej pracy w pracowni komputerowej w nietypowy sposób. Dzieliłyśmy grupy na zespoły. Każdy zespół wylosował kategorię, której mają dotyczyć sformułowane przez uczniów zasady. Narzuciłyśmy jeden warunek: zasady miały mieć wydźwięk pozytywny. Zdania nie mogły być zakazami ani nakazami. Uczniowie poradzili sobie z tym zadaniami świetnie. Z efektów ich prac powstanie gazetka ścienna w naszej pracowni komputerowej.

08.05.2017

W maju pracować będziemy nad projektem. Temat projektu może być związany z Twoimi zainteresowaniami, naszym regionem, wynalazkiem XIX wieku. W ramach wybranego tematu powinieneś wykonać:

1. Wybrany przez siebie quiz na https://learningapps.org/

2. Plakat lub kolaż

3. Zaprogramuj animację lub grę

4. Przeprowadź badanie lub ankietę związaną z wybranym tematem i wyniki przedstaw w programie komputerowym

5. Prezentację multimedialną o tym, jak przebiegała Twoja praca nad projektem. Wszystko umieść na padlecie.

Linki do aplikacji w SCRATCH:

Patrycja i Oliwia:   https://scratch.mit.edu/projects/165632742/

Sylwia: https://scratch.mit.edu/projects/163577455/

Julia: https://scratch.mit.edu/projects/163561924/

Paulina: https://scratch.mit.edu/projects/163576403/

Laura i Pola: https://scratch.mit.edu/projects/164613933/

Karolina i Nikola: https://scratch.mit.edu/projects/164613554/

10.04.2017

Przez ostatnie 2 godziny zajęć omawialiśmy prawa autorskie i jak wykorzystywać zasobu sieci przestrzegając tych praw.

Korzystaliśmy ze stron  https://creativecommons.pl/  http://edukacjamedialna.edu.pl/.

 

Zadanie

Stwórz grę lub animację w Scratch.

Wykorzystaj do tego co najmniej jeden obrazek pobrany z internetu (uwzględniając prawa autorskie - wyszukiwanie zaawansowane).

Dołącz swoją grę/animację do padletu.

Na padlecie podpisz się, podaj licencję na jakiej udostępniasz swoją pracę oraz podaj autora, źródło obrazka i licencję na jakiej jest udostępniony. 

źródło: https://creativecommons.pl/ na licencji CC BY
CC-infografika.pdf
Adobe Acrobat Document 243.5 KB

27.03.2017

Stwórz plakat na stronie https://www.postermywall.com/  lub http://www.fotor.com/ lub kolaż na stronie https://www.photovisi.com/ na wylosowany temat:

1. Zachęć innych do oszczędzania.

2. Rodzaje i funkcje banków.

3. Lokaty i konta oszczędnościowe.

4. Akcje i obligacje.

5. Zarabianie na nieruchomościach i dziełach sztuki.

6. Czym są odsetki.

 

Pracę umieść na padlecie. Podpisz ją.

27.02.2017

Dziś pracujemy metodą stacji.

Grupa 1Pokonaj Dash'em labirynt, po dotarciu do Dota Dash powinien zagrać mu "Wlazł kotek na płotek". Użyj aplikacji GO oraz XYLO

Grupa 2

Wejdź na stronę http://makeymakey.com/piano/,  podłącz MaKey MaKey do komputera i łyżeczek. Zagraj na nich "Panie Janie...". Jednego dźwięku zabraknie - którego?

_______________________________

Grupa 3Pokonaj Dash'em labirynt, po dotarciu do Dota Dash powinien zagrać mu "Panie Janie...". Czy wszystkich klawiszy wystarczy?. Użyj aplikacji GO oraz XYLO

Grupa 4

Wejdź na stronę http://makeymakey.com/piano/,  podłącz MaKey MaKey do komputera i łyżeczek. Zagraj na nich "Wlazł kotek na płotek".

 

Efekty pracy do obejrzenia tu.

13.02.2017 Roboty Dash i Dot na zajęciach komputerowych

Na początku ferii zimowych odwiedzili nas niezwykli goście - roboty Dash i Dot - specjaliści od zaskarbiania serc uczniów i nauczycieli. Dzięki życzliwości Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania zostali u nas na trochę.

Zadaniem klasy 6c było zaprogramowanie w aplikacji Blockly, robota Dasha tak, aby pokonał labirynt. Dash miał dotrzeć do Dota, nie najeżdżając na ściany labiryntu wyklejone na podłodze taśmą malarską. Pod dotarciu do swojego przyjaciela Dota, Dash miał go dotknąć i powiedzieć coś na powitanie (a Dot dotknięty też lubi się odzywać :-)).

Zobaczcie jak im się to udało.

07.02.2017 Dzień Bezpiecznego Internetu

W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzimy 7 lutego. Zachęcam was do samodzielnego zrealizowania jednego z kursów

e-learning proponowanych na platformie przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę  (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).

Kursy są dostępne pod adresem:

 http://www.edu.fdds.pl/?option=com_szkolenia&optrs=0&tekst=683A9223-A89F-4F97-9B84-A6266729A2B4

Żeby uruchomić i zrealizować wybrany kurs e-learning należy założyć konto na platformie podając: imię, nazwisko, rok urodzenia, województwo, adres email, wymyślić login i hasło. 

Polecam kursy: Gdzie jest Mimi ? i Lekcja bezpieczeństwa. POWODZENIA!

Tu można obejrzeć zasady przygotowane przez klasę 6c, zapisane w postaci kodów QR .

02.01.2017

O której godzinie czasu polskiego świętowano Nowy Rok 2017 na świecie? Na to pytanie poszukiwali odpowiedzi uczniowie klasy 6c. Starali się wybrać miejsca z różnych stref czasowych. Zobaczcie efekty ich pracy. Aby to wykonać należy:

1. Wybrać kraj lub miejscowość na świecie, które chcemy opisać.

2. Obliczyć jaka data i która godzina była w tym miejscu, gdy w Polsce była północ z 31.12.2016 na 01.01.2017.

3. Poszukać ciekawostek na temat obchodzenia sylwestra/nowego roku w tym rejonie świata.

3. Na padlecie umieścić wszystkie znalezione informacje oraz mapę wybranego miejsca na kuli ziemskiej.

4. Podpisać swój padlet.

21.12.2016

W grudniu skorzystaliśmy z możliwości płytki programowalnej o nazwie MaKey MaKey. To proste urządzenie daje możliwość sterowania niektórymi przyciskami z klawiatury za pomocą przedmiotów, między innymi ciastoliny, owoców, narysowanych kredkami obrazków. Klasa 6c wykorzystała to urządzenie do zagrania fragmentu kolędy na własnych rękach - do obejrzenia tu. Za pomysł dziękuję Aleksandrze Schoen-Kamińskiej.

grudzień 2016

Wejdź na stronę Wavesilk i stwórz symetryczne obrazy. Pierwszy obraz ma nie mieć żadnej osi symetrii, potem kolejny ma mieć jedną oś symetrii, kolejny 2 osie symetrii ... i tak dalej aż powstanie 6 różnych obrazów. Obrazy zapisz na komputerze i prześlij na padlet (obejrzyj prace 6c).

Wskazówka: Przeciągając kolory można je mieszać.

1. Stwórz obraz bez osi symetrii.

Naciśnij kółeczko controls. Pojawią się opcje. Suwak rotational symmetry ustaw na dowolnym miejscu - jak Ci odpowiada. Mirror acros center powinien być ustawiony na "off". To co teraz narysujesz nie będzie miało żadnej osi symetrii.

2. Zapisz obraz - naciśnij ikonkę aparatu, pojawi się zminimalizowany Twój obraz - naciśnij go prawym klawiszem myszy i wybierz "zapisz obraz jako...". Zapisz obraz w Twoim katalogu.

3. Stwórz obraz z jedną osią symetrii. Naciśnij kółeczko controls. Pojawią się opcje. Suwak ustaw na no rotational symmetry. Suwak Mirror acros center powinien być ustawiony na "on". Narysuj obraz i zapisz go tak jak w punkcie 2.

4. Stwórz obraz z dwiema osiami symetrii. Naciśnij kółeczko controls. Pojawią się opcje. Suwak ustaw na 2 rotational symmetry. Suwak Mirror acros center powinien być ustawiony na "on". Narysuj obraz i zapisz go tak jak w punkcie 2.

5. Twórz kolejne obrazy przesuwając suwak rotational symmetry, pamiętając, że jeśli obraz ma być symetryczny to suwak Mirror acros center powinien być ustawiony na "on"

Tu możesz obejrzeć prace klasy 6c.

4.10.2016   Code Week

Zbliża się tegoroczny Code Week. Baw się programowaniem. 

Zapoznaj się z treścią poniższego artykułu: http://www.oswajamyprogramowanie.edu.pl/2016/09/zakubkowani.html

Jeśli masz ochotę na zabawę w programowanie na kartce, weź 10 plastikowych kubków, stwórz swoją konstrukcję a następnie zapisz jej kod/program (instrukcję tworzenia) przy użyciu poleceń zaprezentowanych w artykule.

Przynieś zapisany kod do mnie,a jeśli stworzę z niego twoją konstrukcję/budowlę dostaniesz ocenę za pracę dodatkową. Powodzenia!

Tu możesz obejrzeć efekty pracy klasy 6c.

26.09.2016 LearningApps

Po otrzymaniu od nauczyciela loginu i hasła tworzymy quiz na stronie learningapps.org

Wskazówki jak poruszać się po aplikacji:  http://learningapps.org/tutorial.php

Tu możesz obejrzeć efekty pracy klasy 6c.

19.09.2016 Praca bez myszy

Skróty klawiaturowe w systemie Windows:

Windows skróty klawiaturowe.png
Portable Network Image Format 49.3 KB

Skróty klawiaturowe w systemie Mac OS X:

skróty klawiaturowe dla systemu Mac OS x
Adobe Acrobat Document 149.5 KB

12.09.16 Budowa komputera

  Na lekcjach rozmawiamy o elementach zewnętrznych i wewnętrznych komputera. Przypomnijcie sobie informacje na ich temat przed kolejną lekcją korzystając z e-podręcznika dla klasy 5 (rozdział 1) i dla klasy 6 (rozdział 1).